10 Temmuz 2015 Cuma

LM 317 İLE YÜKSEK AKIMLI KAYNAK YAPMAK

Arkadaşlar, dün akşam yıllar önce LM338 ile yapmış olduğum şarj cihazım bir hatam sonucu, arıza yapınca, maalesef elimde yeterli malzeme olmayışı sonucu, önce bir müddet yatırmayı düşündüm ama yeni yapacağım projede kalibre etmede kullanacağımdan dolayı bir yol bulmak zorundaydım. Sonuç, çok daha iyi ve akımı yüksek bir 1,25v ile 37v arasında çalışan bir şarj cihazına dönüşmüş oldu. Aslında, LM338 gibi 5 Amper veren regüle entegreleri hem pahalı , hemde bunun daha yüksek olarak yapmak LM317T veya LM317K ile yapmak da mümkün olduğundan, ben bu yolu seçtim ve oldukça da güzel oldu. Aslında, devrede PNP darlington BDX54C transistör kullanıldığında tek transistör olduğunda daha pratik oluyor ama bu da dert değildi. Bir adet BD140 ve bir adet MJE3055 kullanarak, pnp sürüclü npn darlington sistemi kurmak sureti ile de cihazımı daha iyi bir şekilde modifiye etmiş oldum. Devreyi pdf formatlı olarak bu linkten indirebilir veya izleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder