11 Mart 2009 Çarşamba

SOLAR REGÜLATÖRÜN BİTMİŞ HALİ

Regülatöre kullanışlı olması açısından pek çok özellik ekledim.
1-Kapalı ve yağmurlu havalarda Bataryaları şarj yapabilmek için extra 220 v bağlantılı içten aparat.
2-Yedek 2 adet akü devreye girebildiği gibi gerekirse ana bir giriştende şarj bitimi başka bir akü ilede paralel bağlantı sağlandığı gibi başka bir cihaz içinde çıkış beslemesi alınabiliyor.
3-Extra rüzgar generatörü için bir adet AC girişi.
4-Üzerinde 12 konumlu bir komitatör olup gerekirse panelden direkt olarak çıkış almasını sağlayan panele paralel bağlantılı olan çıkıştan bir cep telefonu şarj yapılabiliyor.
5-2 nolu komitatör kademesinde giren panel voltajı ikiye katlandığı için,12 voltluk akülerle de hem şarj hemde üretilen elektrik ile 12 voltluk bir sistem kurma imkanı var.
6-Ayrıca iki adet DC giriş portu.(herhengibir DC kaynak ile de dışardan besleme imkanı) vs....
7-Şarj sistemi Aküler dolduuğunda otomatik olarak kesip,boşalmasına müteakip otomatik şarjı başlatıyor.İstenirse değişik voltajlar içinde şarj çıkışı ekleme imkanı var.
Bu arada Elimde 12voltu 220 volta çeviren bir inverterim var ama ben Aydınlatma konusunda daha farklı bir uygulama yaptım.220 volt ile çalışan 11 wattlık tasarruflu lambaları alıp içini açıp daha önceden yapmış olduğum 6 volt ile çalışan devreleri yerleştirerek (220 volttaki performansından hiç farkı yok) Aydınlatma yoluna gittim.Her bir tasarruflu lamba saatte 1 Amper civarında güç çekiyor.ki,8 Amperlik 6 volt batarya ile sekiz saat civarında bedava bir aydınlatma sağlıyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder