12 Mart 2009 Perşembe

FREE ENERJİ İLE BASİT ve KULLANIŞLI BİR RÜZGAR JENERATÖRÜ

Free çalışma üzerine yine değişik bir çalışma yaptım.Bu kez bozuk bir printerden çıkarmış olduğum,step motoru Bedini devresi ile denedim.Ama öncelikle şunu söylemeliyim ki; step motorlarda sargılar yanyana ve altalta olduğundan elle müdahale de Fanlardaki gibi kendi halinde kesinlikle dönmüyor ama boboin sarımları nedeni ile en küçük bir çevirmede 50 volt DC ve 60 ile 70 miliamper bir çıkış alabiliyorsunuz.Bunun için motorun dönmesini sağlamak için dışardan bir güç verilmesi gerekiyor.

Şöyleki;orta boyda bir yoğurt kabı ve biraz tahta ,biraz mukavva ile resimdeki düzeneği hazırladım.Milin üst kısmı bilyalıdır.Alt kısmı ise step motora bağlıdır.Bu şekilde yalın halinde iken iki adet beyaz ledi fevkelade yakabiliyor.Ama Bedini devresini uyguladığımızda ise sonuç mükemmel.Daha doğrusu bunu Alternatöre akım almak maksadı ile verilen tahrik sistemine benzetebiliriz.Sürücü kaynağı olarak 12 volt,1 Amperlik bir akü kullandım ama bu arada havanında güneşli olmasından yararlanarak devreyi 9 volt,150 miliamperlik bir güneş paneli ile de denedim.Gayet başarılıydı.Neden böyle bir fan kullanmamın nedenine gelince; Genelde Hertaraftan esen ya da nerden geldiği belli olmayan rüzgarlarda bu tip fanlar daha randumanlı çalışıyor,Daha çok böyle sistemleri teknelerde görebilirsiniz.

Bu birinci video linki
http://video.google.com/videoplay?docid=-520393742688236169&hl=en
video
Bu da çalışması ve yapmış olduğum ölçümlerle ilgili video linki
http://video.google.com/videoplay?docid=4540795315695631233&hl=en
video
Tabi çalışmalarda elbetteki herşey istediğimiz gibi olmayabiliyor veya bazı aksaklıklar çıkabiliyor ama önümüze çıkan her engeli bizi ileriye götürecek olan merdivenin basamaklarına benzetirsek,bu bizi başarıya götürecek olan en büyük enerji demektir...
Bu arada free enerji çalışmalarımda Akülerden daha fazla tasarruf yapabilmek maksadı ile bozuk olan veya atıl durumdaki tasarruflu lambaların soket kısmını , reflektör olarakta bozuk cd'leri kullanarak parlak beyaz ledlerle aydıtlatma yapıyorum ki;performansı her ne kadar tasarruflu lamba kadar olmasa bile oldukça tatminkar bir ışık veriyor.
Bu da video linki

http://video.google.com/videoplay?docid=2660052173202087245&hl=en

video





5 yorum:

  1. blogunuzu takip ediyorum böyle projelerinizi bizimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim sizin gibi yaptığını paylaşan insan çok nadir bulunur sorumu mazur görün bende merak sardım benimde bozuk bir yazıcım vardı motorunu söktüm ucuna küçük bir ampul takıp çevirince yanıyor bunu sizin yaptığın yoğurt kaplarından rüzgar gülü yapıp o motora direk bağlasam kaç volt alabilirim şimdilik modemimi çalıştırabilsem yeterli çalışmalarınızda başarılar dilerim..

    YanıtlaSil
  2. sayın acarkaptan elimde 2 tane hdd motoru var bende dikey rüzgar türbini yapmak istiyorum ancak hdd motorlarından 4 kaplo çıkıyor bu uçları nasıl birleştirmeliyim ve hdd motorundan ort nekadar verim alabilirim tşkler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Yaban, elinizdeki motorları sürebileceğiniz devreyi ayrıca fikir olması açısından link olarak veriyorum. İncelemenizi öneririm. HDD motorlar genelde trifaze olarak sarılmış olup, dördüncü uç, fazların birleşmiş olduğu ortak noktadır. Bunu dijital bir ölçü aleti ile omaj ölçerek tespit edebilirsiniz. Burada ortak noktayı kullanmayıp, diğer üç faz çıkışını iki adet köprü diyod vasıtası ile doğrultarak şarj devresine verip, akünüzü doldurabilirsiniz.

      Sil
    2. Linki veriyorum.
      (http://elektrobilim.org/forum/attachments/motorlar-ve-suruculer/1723d1252333225-hdd-motoru-surmek-hddmotor.zip)

      Sil
    3. Bu da 3 fazı doğrul Akıma çevirme devresi.
      link: ( http://acarkaptan-freeenergy.blogspot.com/2012/05/ruzgar-turbinlerinde-3-fazn-dogru-akma.html )

      Sil