11 Mart 2009 Çarşamba

FREE ENERGY-BEDİNİ PROJESİ

FREE ENERGY-BEDİNİ PROJESİ

Arkadaşlar elimdeki güneş paneli ve regülatör projem bittiğinden dolayı son günlerde malüm bedava enerji ile ilgili olduğu için Bedini'nin fan projesi ile ilgilenme fırsatı buldum.sonuç çalışması açısından oldukça iyi ama daha büyük motorlarla çalışılırsa sanıyorum daha büyük akmlar elde edilebilir.Motorun sargıları birbirine paralel sarılmış sargılar ve toplamda 4 uç çıkışı var.Tabi dördüncüyü de siz hazırlıyorsunuz.Ki;bu konuyu açıklığa kavuşturacak olan çalışmamıda aşağıdaki linkten izleyeceğiniz videomda belirttim.Bu arada bir püf noktası daha vereyim.tüm bağlantıları yaptınız ve çalışmadı.Bağlantıları tekrar gözden geçirin ve doğruysa transistörün beyzine ve toprağa bağlanan uçları değiştirin,(topraktaki ucu beyze,beyze gideni toprağa bağlayın)çalışacaktır.Yapacak Arkadaşlarıma kolay gelsin diyor,bu projeyi geliştirme açısından tecrübelerini de paylaşırlarsa sevineceğimi dile getirmek istiyorum,Saygılar...
Video linkim

http://video.google.com/videoplay?docid=4459349834573882080
video
Bedini bu projesini ilk ortaya çıkardığında,haberlerde ilk yakıtsız motor gerçekleştirildi diye bahsetmişler.Bunu anlatmamın nedeni; devreye baktığımız zaman mekanik destekli bir osilatör görüyoruz.Örneğin benzinli bir motor zamanlama konumuna göre 2 veya 4 zamanda bir ateşleme yapıyor ve enerji üretiyor.Bu ise osilatörün sayesinde dönme konumuna göre yüksek gerilim üreterek,yani bir nevi ateşleme olayına denk,itme gücü oluşturuyor.
Burada olaya free energy yerine verilen güçten en iyi nasıl daha iyi randuman alabiliriz diye baktığımızda sonuca giden yolları daha iyi kestirebiliriz diyorum.Aynı devreyi yazıcıdan çokan step motor üzerinde denedim ki; üzerinde iki ayrı sarım var,güçlü bir çekim gücü yarattığı için dönmeye pek müsait olmadığını gördüm.Ama bu bana bir fikir verdi tabii..Normal şartlarda 5 volt veya üstü üreten motor devre üzerinde elle çevirdiğimde yirmibeş volta yakın güçlü bir akım verdi.Bu şekildede herhangibir zarar görmeyeceği için,Bu sistemi bir bisiklet üzerine monte edip hareketi de tekerlekten aldığımızda yazın sahilde akşam bol bol ışığımız olacak demektir. Bu arada bu malzemelerle de kendime elle çevirerek şarj olan bir fener yaptım tabi...Şarjlı pil olarak kısmen bozuk olan şarjlı 9 voltluk bir pilin içini açarak,resimdeki görmüş olduğunuz ünitelerini kullandım.(Bedini sistemini kullanmadım,motorun gücü 3.6 voltluk power lede yeterli geliyordu.)







Arkadaşlar,Bugün yapmış olduğum devrenin üzerinde değişik bir deneme yapmak istedim.Olay şuydu;devrenin üzerindeki alternatif çıkışı 12 v- 220 voltluk bir trafo üzerinde 220 ac'ye çıkarıp direkt tasarruflu lambanın kendisine enerji vererek lambanın yanmasını sağlamaktı.Çıkışta yaklaşık 1200 ile 1900 volt arası bir ac volt ölçümü verdi.Arası diyorum çünkü benim ölçebileceğim sınır 1000 voltluk bir kademesinde olduğundan ölçü aletim de bozulaabilirdi.Sonuç gerçekten harikaydı.Lamba yandı ama akımın zayıf olmasından olsa gerek , voltajı yükselttiğimde ters orantılı olduğundan akımda düşme yapma nedeni ile motor stop etti.Ama belli bir aralıkta mükemmel yanmasına devam etti.Bundanda şunu çıkardım.Daha büyük fanlarla ya da güçlü fanlarla çalışabilirsem ve sarımları da iki ayrı ateşleme (Endükleme ) şeklinde sarar,birinde akü şarj,diğerinde ise lamba yakmak için çıkış alabilirsem eğer,.İstediğim sonucu alacağım inşallah.


Bu da video linkim
http://video.google.com/videoplay?docid=4536489365428629476&hl=en


video

15 yorum:

  1. Abi bu transistörü değişik kullansakda olurmu

    YanıtlaSil
  2. "Normal şartlarda 5 volt veya üstü üreten motor devre üzerinde elle çevirdiğimde yirmibeş volta yakın güçlü bir akım verdi" 25 volt akım ne demek açıklarmısınız?

    YanıtlaSil
  3. Transistör olarak tip 31 kullanabilirsiniz.25 volt güçlü bir akım konusuna gelince;kullanılan step motor boşta elle çevrildiğinde 3 ile 4 volt arası bir voltaj üretir ayrıca vereceği akım ise maksimum 10 miliamperdir.Devre üzerinde ise bu 25 volta kadar çıktı ve akım ise yaklaşık 80-90 miliamper akım üretti.Tabi bu el ile çevrmede...Bu motorun bir de Rüzgarda türbin vasıtası ile döndüğünü düşünürsek bu oranda kesinlikle yükselecektir.

    YanıtlaSil
  4. Arkadaşlar,Bu arada facebookta Türkiye free enerji isimli bir gup açtım ve free enerji çalışmaları ile ilgili video ve dökümanları payşıma sunuyorum,Arkdaşlarında çalışmalarını paylaşıma sunabilecekleri bir ortam olup,bu alandaki çalışmaları paylaşarak her konuda dayanışma içinde olursak çok daha iyi yerlere geleceğimizi düşünüyorum,Saygılar.
    link:(http://www.facebook.com/group.php?gid=153668898987&ref=mf) veya facebook da acarkaptan diye aratırsanızda bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  5. meraba acar kaptan çalışmalarınızı zevkle takip ediyorum ve başarılarınızın devamını diliyorum.ve bir isteğim var elektronik bilgim fazla yok daha çok mekanik üzerine çalışıyorum bu yüzden değerleri ve terimleri tam olarak anlayamıyorum.eğer bu free enerji bedini projesinin eski ilk hali olan proje için hangi malzemeler gerekli bir liste halinde sunabilirseniz çok memnun olurum.uzun zamandır benimde buna benzer çalışmalarım var sayenizde daha ileri taşıyıp burada sizinle paylaşırım.şimdiden teşekkür ederim saygılar.

    YanıtlaSil
  6. Acarkaplan'a saygılar. Rüzgar enerjisinde 12v 100a Şarz dinamosu ile "Bedini,, projenizi 90+90=180cm Çap,(15X5X180cm pvc) kanat ile 12v&330W invertör kullanarak enerji alabilirmiyim.
    Bu şartlarda Bediniden aldığım 12voltu AKÜSÜZ invertöre verdiğimde istenilen enerjiyi alabilirmiyim.

    YanıtlaSil
  7. Kolay gelsin Hocam
    Tesla bobini ile de araştırma yapıyormusunuz .Mesela don Smith in devresi ile denemeleriniz oldumu? Ben uğraşıyorum bilhassa rezonans devreleri ile .İlgi alanınıza giriyorsa yazabilirsiniz
    Selim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, sayın selnet. Tesla teorileri ile ilgilenmeyi çok isterdim ama ancak hiç fırsatım olamadı. Bu arada çalışmalarınızın linkini yollarsanız, içtenlikle yayınlayabilirim. Hatta, word formatında yazılmış çalışma açıklamaları ile ilgili içerikleri de yollarsanız, sayfamda sizin adınıza yayınlayabilirim.

      Sil
  8. Sayın bow iron, Bedini projesi block osilatör temelleri üzerine oturtulmuş ve mekanik osilatörle değiştirilmiş gerilim katlayıcıdan oluşan bir devredir ki; girşteki verilen gerilimi akımı kıymak sureti ile yükselteceğinden, yükseltme oranı kadar akımı da düşürmüş olacaktır.Elbette, Bediniden aldığınız 12 volt ile aküsüz konverter çalıştırabilirsiniz ama girişindeki rüzgar türbini jeneratörünüzü veya solar panel gücünüzü watt olarak katlama oranında yüksek tutmalısınız. Bence, bu ayrıca ekonomik külfet de getireceğinden, normal sisteminize MPPT sistemli şarj cihazı kullanırsanız en mantıklı çözümde bu olacaktır.

    YanıtlaSil
  9. hocam merhabalar öncelikle emeğinize sağlık ben sizden yardım istiyecektim ben aslında elektrik tesisatçısıyım bu elektronik işiyle hobi olarak uğrşıyorum merak ettiğim kısmıda ışık aydınlatma vs bende bi el feneri var dı küçük piyasada satılanlardan 3 ledli çalışma mantığı yanindaki kolu dairesel olarak çevirip şarj edip fener çalışıyodu bu feneri söktüm elektronik bilgim olmaedığı için içindeki parçalarını tanımıyorum şimdi tekrar toplamak istiyorum içinden küçük bir motor çıktı teyp motoru gibi elimle çevirdiğim zaman led kesik kesik yanıyor bitane kondansatör deniliyomuş enerjiyi tutan bi parça çıktı 15 v luk dc akımda şokladığım zaman ledler gayet güzel bi şekilde çalışıyor vs vs neyse bunlar benim çok hoşuma gitti bu el fenerini toplamammda bana yardımcı olabilirmisiniz içinden elektronik parçalarıda çıktı isterseniz size resimlerinide gönderebilirim yani lehimlemem gereken motor ve kondansatör ben bunların kablolarını kopardım da yanlış bağlayıp yakmakta istemiyorum çünkü hobi bu işte bana göre çok değerli parçalar ellle güç verip çalıştırdığımız motor kondansatöre enerji veriyor ve ledler yanıyor ben bu motora pille çalışan başka bi teyp motoru bağlıycam evet belki el fenerim pilli olucak ama elle çevirme derdinden kurtulucam hem pillerimi direk ışık kaynağı için kullanmıyacağımdan daha uzun dayanıcak hocam ne olur yardım edin bu konuda küçük bi bölüm açın yada sizde alın bitane bunlardan söküp tanıtın piyasada genelde avuç içiyle sıkılıp şarj edilenlerden var bendeki çevirmeliydi şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. yukarıda vermişsiniz konuyu ama bedini sistemi filan kafamı karıştırdı ne olur videolarıyla yayınlayın

    YanıtlaSil
  11. AcarKaptan Hocam Bedini Motor ile ilgili amatör olarak ilgilenmeye başladım. Daha işin çok başındayım. Bedini Motor bobin sargı bağlantısını tam olarak anlayamadım. Yukarda vermiiş olduğunuz devrede + ve eksi uçların bobin bağlantı şekli kafamı karıştırdı. Sardığım bobin şekli :3 adet aynı çapta kablo sardım. Bunların ikisini kalın kabloyu oluşturmak için diğerini ince kablo için kullanmayı amaçlayarak makaraya saat yönünde 3 kabloyu aynı anda sardım sardım. Bu kabloları devreye nasıl bağlayacağımı anlayamadım. Aklımca şöle bir fikir yürüttüm ama hata yaparım diyerek size danışmak istedim. Kalın sardığım kablonun bobinin altında kalan ucunu şarj edeceğim pilin ( + ) ucuna diğer ucu ise ( - ) ucuna , ince sardığım kablonun bobinin altında kalan ucunu motor hareketi için devrenin ( + ) ucuna diğerini ise ( - ) ucuna bağlarım diye düşündüm.
    Doğru olup olmadığını bilmediğimden dolayı size danışarak bu bağlantı sistemini öğrenmek istedim. Şimdiden ilginiz ve yardımlarınız için çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  12. sn.acarkaptan,muammer yıldızın yaptığı motorun "magnet motor"dan ziyade bir tür bedini motor uygulaması olduğunu düşünüyorum.Bu konudaki düşüncenizi açıklayabilirmisiniz.

    YanıtlaSil
  13. elimde 6 adet bobin var fakat nasıl bağlayacağımı bilmiyorum.Bir fikir veren olurmu?

    YanıtlaSil
  14. Abicim bu bedini projelerinde mıknatıslı çarkı döndürmek için büyük bir bobin sarılar tetik görevi görmesi açısından, acaba bu bobini nasıl sarıyorlar tekniğini anlatabilirmisiniz?

    YanıtlaSil