10 Mart 2009 Salı

ÇOK AMAÇLI GÜNEŞ PANELİ YAPALIM

Arkadaşlar elimde bir kaç güneş pili hücreleri vardı,bende ne yapabilirim derken malüm yaz zamanı oğlum geldiğinde belki çadır kampı yapabiliriz diye çok amaçlı bir solar energie panele dönüştürdüm.

öncelikle hücreleri seri bağlamak sureti ile iki 6 voltlıuk 100 mA'lik bir grup oluturdum sonra bu iki grubu da paralel bağlayarak toplamında 6 volt 200 mA bir güneş pl kaynağım oldu.

her bir hücre 1.5 volt 100 mA lik bir güç veriyor,istesem hepsini seri bağlayarak 12 volt'luk bir kaynak sahibi de olabilirdim ama bu Amper olarak cep için yeterli olmuyor ayrıca cep pili içinde yüksek bir volt anlamına geliyordu


Bu arada panelin destek kısmında fotoğraf makinasının sephasını kullandım ve gerek hücrelerin gerek sephanın yapıştırıma işlemini de çift yönlü bir bant ile yaptım.






Şimdi gelelim sonuca süper bir şey oldu

Ara kablolar üreterek her alanda kullanabiliyorum,tabi denizde de (düşünsenize;teknedesiniz cepinizi şarj yapıyor,ya da laptopunuzu şarj ediyorsunuz.)



inanın bizim gibi doğayı ve doğa sporlarını seven kişiler için ne derece önemli bir şey olduğunu yaptıktan ve sonuçlarını aldıktan sonra anlıyorum.

3 yorum:

  1. çok güzel..bana mail atarsanız size kullanmadığım parçalardan gönderebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın hawk, yanıtınız üzerinden oldukça zaman geçmiş olmasına rağmen, destekleyici tavrınızdan dolayı sizlere yürekten teşekkür etmek istiyorum.

      Sil
  2. güzelll kafa denklerini bulmak iyi oluyor... senin ve benim gibi bir kaç kişi daha var... bir araya gelsek ciddii bir yıkım yaparız... ben şuanda ciddi bir gurup içerisindeyim... yararlanmak istersen bekleriz...
    kubilaybarlas@hotmail.com.tr

    bunlarda benim çalışmalardan bazıları
    http://www.youtube.com/watch?v=K1FOFAnlcI4
    http://www.youtube.com/watch?v=vq312qqdVf0

    görüşmek üzere...

    YanıtlaSil